Prototip , bir kavram ya da süreci test etmek ya da çoğaltılmış ve öğrenilecek bir şey gibi davranmaya yönelik inşa edilmiş, bir ürünün erken örneği , modeli ya da sürümüne denir. Bir final ürün değil, ürünün o aşamada finale mümkün olan en yakın halidir.
Prototip, icadın kusurlarını, eksikliklerini ya da gerçekten pratik hayatta işe yarayıp yaramadığını anlamanızı sağlar. Buluşunuzun doğru formatta olduğuna emin olmanızı kolaylaştırır, bir buluşu satmanıza yardımcı olur.
*Hataları önceden görmek, hem zaman hem de para kaybını azaltır.
* Tasarım süreçlerinde hangi noktada olduğumuzu göstererek zaman skalasını ve bir sonraki adımı düzenlememizi sağlar.
* Kullanılabilirlik testlerinde kullanılır, yenilenir, tekrar geliştirilir ve böylelikle sürekli iyileştirme sağlanır.
* Değerlendirme ve feedback etkileşim tasarımının merkezinde bulunur.
* Kullanıcılar bir prototiple daha kolay etkileşime geçebilirler.
* Çizim ve dökümanların aksine onu tutabilir görebilir ve çalışan fonksiyonları varsa test edebilirler.
* Parçaları birleştirerek sistemi bütün halinde görmemizi sağlar.
* Yapılan farklı prototiplerle bir çok seçenek görülmüş olur ve yaratıcılık artar.
* Prototipler, tasarım ekibi, imalat ekibi ve pazarlama ekibi arasındaki irtibatı ve ortak çalışma verimliliğini de artırır.
Prototip geliştirirken dikkat etmemiz gereken noktalar şöyle:
* Prototipinizi başlangıçta basit tutmaya çalışın.
* Prototip üzerinde çok fazla zaman harcamayın.
* Ayrıntılara girmeyin, her şeyi prototipe koymaya çalışmayın.
* Düşük kaliteli prototipler kullanın.
* Dürüst bildirimlere açık olun.
* Kullanıcılara prototipin ürünün son hali olmadığını ve sistemde bazı eksiklikler olabileceğini hatırlatın.
Ekip görevi figma linki =https://www.figma.com/file/ZkyP9kvH1lCUYEJTsRLZaw/Deneme?node-id=0%3A1
https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6989595827379802112/