Genel arama etkin değil.
Ana içeriğe git

İkinci Aşama Gelişim Programı Forum Kanalı

4. Hafta Gelişim Programı

4. Hafta Gelişim Programı

yazan Elif Yavuz - Yanıt sayısı: 4

Ödevlerinizi buraya yükleyebilirsiniz.

Elif Yavuz yanıt olarak

Ynt: 4. Hafta Gelişim Programı

yazan İrem Koçaslan -
1. Sektördeki pazarın değerlendirilmesine pazar analizi deriz. Farklı kategoriden hedef müşterileri, ürünü nasıl pazarladığımızı, rakiplerimizin bizden iyi veya kötü neleri yaptığını analiz ederiz. Böylece oluşma ihtimali olan riskleri de azaltmış oluruz. Yani özetle Claude Hopkins’in de dediği gibi “insan rakibini, ötekilerin neler önerdiğini, insanların neler istediğini bilmelidir.”
Peki pazar analizi nasıl mı yapılmalıdır? En önemli ve ilk adımlardan biri amacımızı belirlemektir. Amacımız, projemizin boyutunu ve türünü anlamamıza yardımcı olacaktır. İkinci sırada bulunduğumuz sektörün durumu araştırılmalıdır. Bu sayede sektörün geleceği tahmin edilebilir ve avantaj sahibi olabiliriz. Üçüncü sırada hedef müşterilerimizi belirlemek var. Hedef kitleyi belirlemek zaman kaybetmemizi engeller çünkü en basitinden reklamı nerede, ne zaman, ve nasıl yapacağımıza karar vermemize yardımcı olur. Dördüncü sırada ise rekabeti anlamak var. Rakibimizden farkımız neler, rakibimizin güçlü ve zayıf yönleri neler gibi sorularımıza büyük rakiplerimizin SWOT analizlerini yaparak cevap verebiliriz. Beşinci adım ek veri toplamaktır. Güvenli ve fazla bilgi pazarlama alanında her zaman işimize yarayacaktır. Altıncı adım olarak verileri analiz etmeliyiz. Burada önceki adımda bulduğumuz verileri yararlı bir hale getirmemiz gerekir. Son adım olarak da analizleri işe koymak vardır.
3. https://www.figma.com/file/R2Nc8F5Nq22iUgF4MIPxT3/Untitled?node-id=0%3A1
4. https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6992469422556762112/
Elif Yavuz yanıt olarak

Ynt: 4. Hafta Gelişim Programı

yazan Damla Nur Kuyucu -
PAZAR ANALİZİ: Nedeniniz ne olursa olsun, süreç boyunca sizi yolda tutmak için neyi amaç edineceğinizi belirleyin. Sektörün boyut, trendler ve öngörülen büyüme gibi metrikleri kullanarak nereye gittiğini ekleyin. Bir hedef pazar analizi kullanarak ürününüzü en çok kimin isteyeceğine karar verin ve çabalarınızı oraya odaklayın. Başarılı olmak için, pazar doygunluğu, sizden farklı olarak ne yaptıkları ve pazardaki güçlü-zayıf yönleri ve avantajları dahil olmak üzere rakiplerinizi iyi anlayın.Bulabildiğiniz kadar veri toplayın ve kullandığınız verilerin güvenilir-gerçeğe dayalı olması önemlidir. Ve son olarak verilerinizi işletmenizle ilişkilendirin.

RAKİP ANALİZİ: Rakip analizinde SWOT analizi yöntemi kullanılabilir. SWOT Analizi Yöntemi: SWOT kelimesi, strengths (güçlü yönler), weaknesses (zayıf yönler), oppurtunities (fırsatlar) ve threats (tehditler) kelimelerinin baş harflerinden oluşmaktadır. Her marka sahibinin güçlü ve zayıf yönlerini listeleyerek bunlardaki fırsatları ve tehditleri analiz etmelerine SWOT analizi denilmektedir.
Rakip Dizisi (Competiror Array) Yöntemi: Rakiplerinizin performansını anlamanızı sağlayan bir yöntemdir. Bu analiz ile rakiplerinizin pazara sağladığı katkıları ölçebilirsiniz. Bu sayede pazarlama ve satış stratejinizi bunlara göre şekillendirebilirsiniz. Bu şekilde farklı analiz yöntemleri verilebilir.

FİGMA: https://www.figma.com/file/R2Nc8F5Nq22iUgF4MIPxT3/Untitled?node-id=0%3A1

LINKEDIN: https://www.linkedin.com/posts/damla-nur-kuyucu-33b13a228_innovation-energy-pazaranalizi-activity-6992556709990809600-OOXU?utm_source=share&utm_medium=member_desktop

KAYNAKÇA: https://www.haldunyildiz.com/pazar-analizi-nedir/
https://www.artwise.com
Elif Yavuz yanıt olarak

Ynt: 4. Hafta Gelişim Programı

yazan Ceren Alicikoğlu -
1. görev: Pazar analizini neden yapmalıyız?
Faaliyet gösterilen sektörü, müşterilerin beklentilerini ve motivasyonlarını anlamak amacıyla yapılır. Öncelikli amaç faaliyet gösterilecek alanı tanımaktır. buna bağlı olarak alınacak tüm kararlar ve atılacak tüm adımlara bu pazar analizi ile ulaşılması mümkün.

Hedef pazarı nasıl belirleriz?
Pazar analizinde iki temel nokta oldukça büyük önem taşır. Çalışma amacı belirleme ve sektöre genel bakış. Pazar analizini tek seferlik değil, stratejilere ve uygulamalara bağlı olarak gerçekleştirerek, analizin sürekliliğini sağlamak gereklidir. Geleneksel yöntemler ve dijital yöntemler olarak ele alınabilir. Geleneksel yöntemler olarak; tüketici araştırmaları, anketler, yüzyüze görüşmeler, derinlemesine görüşmeler,müşterilere hizmetlerin sonrasında değerlendirme formu gönderilebilir. Dijital yöntemler kullanılarak, daha basit ve daha hızlı geri dönüşler sağlanabilmektedir.

Hedef Pazar
Bunun için öncelikle pazar büyüklüğü araştırılmalıdır. kaç kişiyi kapsadığı bilgisi ve maddi büyüklüğü bilgisi edinilmeli
demografik yapılar, sosyoekonomik yapılar ile ilgili araştırmaların yapılması beklenir. Müşterinin yaş aralığı, kişilerin hangi bölgelerde yaşam sürdükleri bilgisi edinilmeli
psikografik bilgiler, davranışlar, ve eğilimlerin bilgisi. Yani kişilerin neleri beğendikleri, nelerden hoşlandıkları gibi bilgiler araştırılmalı, ayrıca satın alırken nasıl bir davranış tutumu içerisinde oldukları araştırılmalıdır.

Rakipler
- doğrudan rakipler
- dolaylı rakipler
- rakiplerin güçlü ve zayıf yönleri
- giriş engelleri (bu rakiplerin önünde nerelerde geçemeyeceğiz sorusu sorulmalı)


3.görev: İş modeli kanvasımızı oluşturduk. rakiplerimizi bizlerden ayıran temel özelliğimiz, kişisel olarak bir yol haritası çizerek hem eşitliği sağlamaya yardımcı olabilmesi hem de şirket-birey arası etkileşimi özelleştirebilmesidir.
https://www.figma.com/file/ZkyP9kvH1lCUYEJTsRLZaw/Deneme?node-id=0%3A1


4.görev: Hazırladığım yazıyı ve infografiği medium hesabımda paylaştım. https://medium.com/@cerenalicikoglu/kapsamli-bi%CC%87r-pazar-anali%CC%87zi%CC%87-yapmak-i%CC%87%C3%A7i%CC%87n-kullanilan-y%C3%B6ntemler-6fccbd2399c9