1. görev: Pazar analizini neden yapmalıyız?
Faaliyet gösterilen sektörü, müşterilerin beklentilerini ve motivasyonlarını anlamak amacıyla yapılır. Öncelikli amaç faaliyet gösterilecek alanı tanımaktır. buna bağlı olarak alınacak tüm kararlar ve atılacak tüm adımlara bu pazar analizi ile ulaşılması mümkün.
Hedef pazarı nasıl belirleriz?
Pazar analizinde iki temel nokta oldukça büyük önem taşır. Çalışma amacı belirleme ve sektöre genel bakış. Pazar analizini tek seferlik değil, stratejilere ve uygulamalara bağlı olarak gerçekleştirerek, analizin sürekliliğini sağlamak gereklidir. Geleneksel yöntemler ve dijital yöntemler olarak ele alınabilir. Geleneksel yöntemler olarak; tüketici araştırmaları, anketler, yüzyüze görüşmeler, derinlemesine görüşmeler,müşterilere hizmetlerin sonrasında değerlendirme formu gönderilebilir. Dijital yöntemler kullanılarak, daha basit ve daha hızlı geri dönüşler sağlanabilmektedir.
Hedef Pazar
Bunun için öncelikle pazar büyüklüğü araştırılmalıdır. kaç kişiyi kapsadığı bilgisi ve maddi büyüklüğü bilgisi edinilmeli
demografik yapılar, sosyoekonomik yapılar ile ilgili araştırmaların yapılması beklenir. Müşterinin yaş aralığı, kişilerin hangi bölgelerde yaşam sürdükleri bilgisi edinilmeli
psikografik bilgiler, davranışlar, ve eğilimlerin bilgisi. Yani kişilerin neleri beğendikleri, nelerden hoşlandıkları gibi bilgiler araştırılmalı, ayrıca satın alırken nasıl bir davranış tutumu içerisinde oldukları araştırılmalıdır.
Rakipler
- doğrudan rakipler
- dolaylı rakipler
- rakiplerin güçlü ve zayıf yönleri
- giriş engelleri (bu rakiplerin önünde nerelerde geçemeyeceğiz sorusu sorulmalı)
3.görev: İş modeli kanvasımızı oluşturduk. rakiplerimizi bizlerden ayıran temel özelliğimiz, kişisel olarak bir yol haritası çizerek hem eşitliği sağlamaya yardımcı olabilmesi hem de şirket-birey arası etkileşimi özelleştirebilmesidir.
https://www.figma.com/file/ZkyP9kvH1lCUYEJTsRLZaw/Deneme?node-id=0%3A1
4.görev: Hazırladığım yazıyı ve infografiği medium hesabımda paylaştım. https://medium.com/@cerenalicikoglu/kapsamli-bi%CC%87r-pazar-anali%CC%87zi%CC%87-yapmak-i%CC%87%C3%A7i%CC%87n-kullanilan-y%C3%B6ntemler-6fccbd2399c9
Faaliyet gösterilen sektörü, müşterilerin beklentilerini ve motivasyonlarını anlamak amacıyla yapılır. Öncelikli amaç faaliyet gösterilecek alanı tanımaktır. buna bağlı olarak alınacak tüm kararlar ve atılacak tüm adımlara bu pazar analizi ile ulaşılması mümkün.
Hedef pazarı nasıl belirleriz?
Pazar analizinde iki temel nokta oldukça büyük önem taşır. Çalışma amacı belirleme ve sektöre genel bakış. Pazar analizini tek seferlik değil, stratejilere ve uygulamalara bağlı olarak gerçekleştirerek, analizin sürekliliğini sağlamak gereklidir. Geleneksel yöntemler ve dijital yöntemler olarak ele alınabilir. Geleneksel yöntemler olarak; tüketici araştırmaları, anketler, yüzyüze görüşmeler, derinlemesine görüşmeler,müşterilere hizmetlerin sonrasında değerlendirme formu gönderilebilir. Dijital yöntemler kullanılarak, daha basit ve daha hızlı geri dönüşler sağlanabilmektedir.
Hedef Pazar
Bunun için öncelikle pazar büyüklüğü araştırılmalıdır. kaç kişiyi kapsadığı bilgisi ve maddi büyüklüğü bilgisi edinilmeli
demografik yapılar, sosyoekonomik yapılar ile ilgili araştırmaların yapılması beklenir. Müşterinin yaş aralığı, kişilerin hangi bölgelerde yaşam sürdükleri bilgisi edinilmeli
psikografik bilgiler, davranışlar, ve eğilimlerin bilgisi. Yani kişilerin neleri beğendikleri, nelerden hoşlandıkları gibi bilgiler araştırılmalı, ayrıca satın alırken nasıl bir davranış tutumu içerisinde oldukları araştırılmalıdır.
Rakipler
- doğrudan rakipler
- dolaylı rakipler
- rakiplerin güçlü ve zayıf yönleri
- giriş engelleri (bu rakiplerin önünde nerelerde geçemeyeceğiz sorusu sorulmalı)
3.görev: İş modeli kanvasımızı oluşturduk. rakiplerimizi bizlerden ayıran temel özelliğimiz, kişisel olarak bir yol haritası çizerek hem eşitliği sağlamaya yardımcı olabilmesi hem de şirket-birey arası etkileşimi özelleştirebilmesidir.
https://www.figma.com/file/ZkyP9kvH1lCUYEJTsRLZaw/Deneme?node-id=0%3A1
4.görev: Hazırladığım yazıyı ve infografiği medium hesabımda paylaştım. https://medium.com/@cerenalicikoglu/kapsamli-bi%CC%87r-pazar-anali%CC%87zi%CC%87-yapmak-i%CC%87%C3%A7i%CC%87n-kullanilan-y%C3%B6ntemler-6fccbd2399c9