Genel arama etkin değil.
Ana içeriğe git

İkinci Aşama Gelişim Programı Forum Kanalı

Başarılı Design Thinking Örnekleri / 2. HAFTA ÖDEVİ

Başarılı Design Thinking Örnekleri / 2. HAFTA ÖDEVİ

yazan Beyza Budakkıran - Yanıt sayısı: 4

1- AİRBNB

2009 yılında AirBnb, haftada sadece 200 dolar ciro yapabilmekteydi. Dolayısıyla hem para kazanamıyorlardı hem de kaynaklarını harcamak zorunda kalıyorlardı. Böylece iflas etmenin eşiğine geldiler. O dönemde Y Combinator kuluçka merkezinde olan AirBnb, sorunu çözmek için bir çalışma yaptı. Bu çalışmayla yayınladıkları ilanları incelemeye başladılar. İnsanların AirBnb’ye başvurmama sebeplerini düşündüler. İlanların ortak noktası, fotoğrafların amatör olmasıydı. Bu sonuca vardıktan sonra tasarım odaklı düşünmedeki gibi basit bir yöntem geliştirdiler. Airbnb’nin kurucularından biri olan Joe Gebbia, New York’taki ilanları ziyaret etmeye başlayıp, evlerin profesyonel makineyle fotoğraflarını çekti. Bunu yaptıktan sonra ciroları iki katına çıktı ve başarılı oldular. 


2- NİKE

Nike  kaykay topluluğu arasında öne çıkan bir marka olmak için tasarım sürecine kaykaycıları dahil etmeye karar verdi. Kaykaycılarla sohbet ederken, topluluğun bir kaykay şirketinde ne aradığını ve Nike’a karşı tutumlarını incelediler. Bu yaklaşımın bir sonucu olarak ekip, kaykay topluluğunun ihtiyaç ve isteklerini daha iyi anlamış oldu.


Nike, tasarım ekibindeki kaykaycıların yanı sıra müşteri etkileşimlerinden öğrendiklerini uyguladıktan sonra Nike Dunk SB’yi piyasaya sürdü. Nike SB ayakkabı serisini piyasaya sürdüğünden beri Nike, kaykay kültürü içinde muazzam bir başarı elde etti.

Beyza Budakkıran yanıt olarak

Ynt: Başarılı Design Thinking Örnekleri / 2. HAFTA ÖDEVİ

yazan Ceren Alicikoğlu -
1. görev
Tasarım odaklı düşünme süreci, beş aşamaya ayrılmıştır: Empati, tanım, fikir oluşturma, prototip oluşturma ve test etme. Yaşadığımız dünyanda gelişen teknolojinin, bilimsel anlamda oluşan bilgi artışı ve yeniliklerin , ve diğer birçok alanda gelişmelerin getirdiği fırsatların, getirilerin, gelişiminin yanısıra kargaşası, karmaşıklığı, her anlamda kalabalıklığı da yeni doğacak gelişmelerde bizlerin kafasında büyük soru işaretleri oluşturabiliyor.Tasarım odaklı düşünme de tam bu noktada devreye giriyor aslında. Bu düşünce tarzı ortaya çıkacak gelişmede tüketicinin/kullanıcının ihtiyacı olan şeyleri önceliklendirerek bir plan oluşturmamızı sağlıyor. Bir diğer deyişle, sorunları yenilikçi ve yaratıcı bir şekilde çözebilmek amacına hizmet ediyor diyebiliriz. Bu zamana kadar tasarım odaklı düşünce tarzını benimseyerek yüksek oranda yatırımlar alan ve globale açılan şirketlerin faaliyetlerine kolaylıkla ulaşabiliyoruz. Gelin birlikte tasarım odaklı düşünme prensibini baz alarak başarılı olan örneklere göz atalım:

- Airbnb: Dünyaca ünlü Airbnb’nin kurucularından Girişimci Joe Gebbia’nın tasarım odaklı düşünme konusunda "Hiç tanışmayan insanlar arasında kuvvetli bir güven sağlama amacındaydım. Tasarımın bunu mümkün kılabileceğine inandım.” ifadelerini kullanmış. Tasarım odaklı düşüncenin ilk basamağı empati. Burada tasarım odaklı düşünceyi direkt olarak benimsediği kanısına varıyoruz. Yöntem ve metotları kullanırken sorunla karşılaşan kişi/kullanıcı kim, neye ihtiyacı var gibi soruların sorulduğunu çıkarıyoruz. Kullanıcının ihtiyaçlarını bu sorularla görüp, tasarımını oluşturup, kullanılabilirliğini kanıtladığını görebiliyoruz.

- Starbucks örneğini ele alalım: Müşterilere daha iyi hizmet verebilmek, kahve dğkkanından beklentilerini tam anlamıyla öğrenebilmek amacıyla müşterileriyle görüşmeler yapmıştır. Görüşmeler sonucunda müşterilerin genel olarak beklentisinin; aidiyet duygusu ve rahatlığının ön planda olduğunu ve bu iki özelliğin bir arada olması beklentisinde olduğunu fark etmişlerdir. Bu anlayışlara dayanarak, tasarım odaklı düşünme yolunu benimsemiş ve ortaya ürün olarak, tek başına kahve içenleri daha rahat hale getirmek için yuvarlak masaları stratejik olarak konumlandırmıştır.
Ceren Alicikoğlu yanıt olarak

Ynt: Başarılı Design Thinking Örnekleri / 2. HAFTA ÖDEVİ

yazan İrem Koçaslan -
1. Başarılı design thinking örnekleri nelerdir?
Pillpack- reçeteli ilaç eve teslim sistemi: Yaşlılar için ilaçların ne zaman alınacağını takip etmek zor olabilir çünkü bir sürü ilacı sabah-öğle-akşam kombinasyonlarının farklı versiyonlarında kullanıyorlar. Bunun için Pillpack ilaçları tarihlerine, saatlerine ve türlerine göre ayırıp açılması kolay paketlerle evinize yollayan bir reçete sistemi oluşturdu. İlaçların ne zaman içileceği derdinden onları açıkça işaretleyerek yaşlıları kurtarmış oldu. Ayrıca paketlerin üzerine açken mi tokken mi içileceğini gösteren işaretlerden de koydu. Bu reçete ve teslim sistemi birçok yaşlı insanı büyük bir dertten kurtarmış oldu.
Clean Team- Evinde tuvalete sahip olmayan Ganalılar için Unilever ve Water and sanitation fort he Urban Poor (WSUP) ile birlikte çalışmayı yürüten IDEO.org, insanların evlerinde tuvalet sağlayan, bu tuvaletlerin temizliğini ve bakımını yapan Clean Team’i piyasaya sürdü. Clean Team, Gana’da 5000 kişiye hizmet vererek hayatlarını temiz ve sağlıklı bir hale getirdi.
Netflix- İlk başta posta ile DVD kiralamak için web tabanlı bir katalog olarak başladılar. O kadar başarılı oldular ki film kiralama işletmelerinin çoğu kepenklerini indirmek zorunda kaldı. Netflix teknolojiden yararlanarak içeriklerini her zaman, her yerde, her cihazdan tüketilebilecek hale getirdi. Topladığı kullanıcı verileriyle eğlence sektörüne yeni bir çığır getirdi ve devamında Amazon ve Disney gibi şirketler onun peşinden ilerlediler.
Beyza Budakkıran yanıt olarak

Ynt: Başarılı Design Thinking Örnekleri / 2. HAFTA ÖDEVİ

yazan Damla Nur Kuyucu -
DESIGN THINKING ÖRNEKLERİ
1- AMAZON PİLLPACK
Haziran 2018'de Pillpack Ceo'su firmasını 753 milyon dolar karşılığında firmasını Amazon bünyesine katar. Alışılagelmedik bu bu satış herkeste soru işaretleri bırakır. Aslında bunun nedenini belki de bir sağlık verileri sağlayıcısı olan IQVIA'ya göre "ABD'de reçeteli ilaçlara yapılan harcama yılda 500 milyar dolara yaklaşıyor ve her yıl da yaklaşık % 7 civarında da artıyor." açıklaması olabilir.Bu sefer farklı bir sahada Amazon dev bir yatırıma imza atar ve bütün dikkatleri üstüne çeker. Aslında yapılan yatırımla Amazon, insanların büyük zincir eczanelere ya da lokal küçük eczanelere gitmeden, 7/24 hizmet alacağını vadediyor ve insanların alışkanlıklarını değiştirmek istiyor.
Öncelikle PillPack web sitesine girip üye olunuyor ve siz reçetenizi sisteme tanımlıyorsunuz. Ayrıca kullandığınız vitaminler, destek ürünler ya da eczaneden almak istediğiniz ürünler varsa listenize ekleyebiliyorsunuz. Sadece ilk gönderim için bir haftadan uzun bir süre bekletiyor, ardından da her ay düzenli ilaçlarınızı göndermeye başlıyor.
İlaçlar bir beyaz kutunun içinde günlük olarak özel paketlenmiş, her bir ürünün kullanım saati ve şekli günlük olarak yazılmış şekilde geliyor. Sadece bununla da kalmıyor, telefona indirilen bir uygulama ile size kullandığınız ilaçlar ile ilgili hatırlatma ve hesap erişimi sağlıyor. Kullanıcılarına 7/24 eczacılarına ulaşıp danışabilme imkanı sunuyor ve herhangi bir sorun olduğunda veya bir sebeple ilacınızda değişiklik yapılması gerektiğinde, hem sigorta şirketinize hem de doktorunuza ulaşan bir ekip de çalıştırıyor. Ayrıca kargo ve servis içinde bir ücret talep etmiyor.
Aşağıda paylaşacağım linkte ürünün basit bir örneği mevcut. Tabi bunun dışında hedef kitle başta yaşlı insanlar olsa da genel bir kitleye hitap ediyor. Burada birçok insan tarafında tasarım beğeniliyor çünkü yazı basit her şey eşleştirilmiş karıştırma ya da zorlanma ihtimali yok basit bir şekilde kullanıma hazır.

Kaynakça: https://eczacininsesi.com/dunyada-eczacilik-detay.php?id=17
Resimler:  https://cdn.shopify.com/s/files/1/0259/7876/5396/files/PillPack_c5757c30-a494-4517-8377-e1d8aa5c52ce.jpg?v=1626193558

2-AIRBNB
Airbnb 2008'de kurulduğunda, aile yanında konaklama bugün olduğu kadar yaygın değildi . Şirketin ilk günlerinde insanlar oda rezervasyonu yapmıyordu ve gelir haftada 200 doların üzerine çıkmıyordu. Airbnb şu anda konaklama ve konaklama için milyarlarca dolarlık bir çevrimiçi platform, ancak kurucuların, şirketi bugün bulunduğu yere getirmede bir dönüm noktası olarak gördükleri, kullanıcıları hakkında bir şeyler öğrenme anıydı .

İlk Airbnb ekibi, kayıtların fotoğraflarının düşük çözünürlüklü olması ve kullanıcılara nerede kalacaklarını etkili bir şekilde göstermemesi nedeniyle insanların platform üzerinden rezervasyon yapmaktan çekindiğine inanıyordu. Sonuç olarak, ev sahipleriyle vakit geçirmek ve yüksek kaliteli fotoğraflar çekmelerine yardımcı olmak için New York'a gittiler ve gelirleri ikiye katlandı. Bugün Airbnb, çalışanlarını fikirleri test etmeye ve platformlarını kullanan insanları anlamaya teşvik etmeye devam ediyor.

Kaynakça: https://www.ideou.com/blogs/inspiration/11-products-made-using-design-thinking

3- UBER EATS
Yemek dağıtım uygulamaları yeme şeklimizi değiştirdi. Uber Eats , insanları dünyanın her yerindeki şehirlerdeki restoranlara bağlar ve her yerin kendine özgü yemek kültürü ve ekosistemi vardır. Uber , her şehrin benzersiz ihtiyaçlarına hitap edecek bir ürün oluşturmak için restoran çalışanlarının, teslimat ortaklarının ve müşterilerin çeşitli deneyimlerine dalması ve bunları öğrenmesi gerektiğini fark etti.

Uber Eats'i geliştirirken, ekibin tasarımcıları, teslimat sürücülerini gölgede bırakmaktan yerel restoran sahiplerini ziyaret etmeye kadar, kullanıcılarla röportaj yapmak ve ürünlerini gözlemlemek için düzenli olarak farklı pazarlara gitti. Uygulama, araştırma ve yineleme yoluyla gıda dağıtımı deneyimini geliştirmeye ve dönüştürmeye devam etti.