DESIGN THINKING ÖRNEKLERİ
1- AMAZON PİLLPACK
Haziran 2018'de Pillpack Ceo'su firmasını 753 milyon dolar karşılığında firmasını Amazon bünyesine katar. Alışılagelmedik bu bu satış herkeste soru işaretleri bırakır. Aslında bunun nedenini belki de bir sağlık verileri sağlayıcısı olan IQVIA'ya göre "ABD'de reçeteli ilaçlara yapılan harcama yılda 500 milyar dolara yaklaşıyor ve her yıl da yaklaşık % 7 civarında da artıyor." açıklaması olabilir.Bu sefer farklı bir sahada Amazon dev bir yatırıma imza atar ve bütün dikkatleri üstüne çeker. Aslında yapılan yatırımla Amazon, insanların büyük zincir eczanelere ya da lokal küçük eczanelere gitmeden, 7/24 hizmet alacağını vadediyor ve insanların alışkanlıklarını değiştirmek istiyor.
Öncelikle PillPack web sitesine girip üye olunuyor ve siz reçetenizi sisteme tanımlıyorsunuz. Ayrıca kullandığınız vitaminler, destek ürünler ya da eczaneden almak istediğiniz ürünler varsa listenize ekleyebiliyorsunuz. Sadece ilk gönderim için bir haftadan uzun bir süre bekletiyor, ardından da her ay düzenli ilaçlarınızı göndermeye başlıyor.
İlaçlar bir beyaz kutunun içinde günlük olarak özel paketlenmiş, her bir ürünün kullanım saati ve şekli günlük olarak yazılmış şekilde geliyor. Sadece bununla da kalmıyor, telefona indirilen bir uygulama ile size kullandığınız ilaçlar ile ilgili hatırlatma ve hesap erişimi sağlıyor. Kullanıcılarına 7/24 eczacılarına ulaşıp danışabilme imkanı sunuyor ve herhangi bir sorun olduğunda veya bir sebeple ilacınızda değişiklik yapılması gerektiğinde, hem sigorta şirketinize hem de doktorunuza ulaşan bir ekip de çalıştırıyor. Ayrıca kargo ve servis içinde bir ücret talep etmiyor.
Aşağıda paylaşacağım linkte ürünün basit bir örneği mevcut. Tabi bunun dışında hedef kitle başta yaşlı insanlar olsa da genel bir kitleye hitap ediyor. Burada birçok insan tarafında tasarım beğeniliyor çünkü yazı basit her şey eşleştirilmiş karıştırma ya da zorlanma ihtimali yok basit bir şekilde kullanıma hazır.
Kaynakça:
https://eczacininsesi.com/dunyada-eczacilik-detay.php?id=17
Resimler:
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0259/7876/5396/files/PillPack_c5757c30-a494-4517-8377-e1d8aa5c52ce.jpg?v=1626193558
2-AIRBNB
Airbnb 2008'de kurulduğunda, aile yanında konaklama bugün olduğu kadar yaygın değildi . Şirketin ilk günlerinde insanlar oda rezervasyonu yapmıyordu ve gelir haftada 200 doların üzerine çıkmıyordu. Airbnb şu anda konaklama ve konaklama için milyarlarca dolarlık bir çevrimiçi platform, ancak kurucuların, şirketi bugün bulunduğu yere getirmede bir dönüm noktası olarak gördükleri, kullanıcıları hakkında bir şeyler öğrenme anıydı .
İlk Airbnb ekibi, kayıtların fotoğraflarının düşük çözünürlüklü olması ve kullanıcılara nerede kalacaklarını etkili bir şekilde göstermemesi nedeniyle insanların platform üzerinden rezervasyon yapmaktan çekindiğine inanıyordu. Sonuç olarak, ev sahipleriyle vakit geçirmek ve yüksek kaliteli fotoğraflar çekmelerine yardımcı olmak için New York'a gittiler ve gelirleri ikiye katlandı. Bugün Airbnb, çalışanlarını fikirleri test etmeye ve platformlarını kullanan insanları anlamaya teşvik etmeye devam ediyor.
Kaynakça:
https://www.ideou.com/blogs/inspiration/11-products-made-using-design-thinking
3- UBER EATS
Yemek dağıtım uygulamaları yeme şeklimizi değiştirdi. Uber Eats , insanları dünyanın her yerindeki şehirlerdeki restoranlara bağlar ve her yerin kendine özgü yemek kültürü ve ekosistemi vardır. Uber , her şehrin benzersiz ihtiyaçlarına hitap edecek bir ürün oluşturmak için restoran çalışanlarının, teslimat ortaklarının ve müşterilerin çeşitli deneyimlerine dalması ve bunları öğrenmesi gerektiğini fark etti.
Uber Eats'i geliştirirken, ekibin tasarımcıları, teslimat sürücülerini gölgede bırakmaktan yerel restoran sahiplerini ziyaret etmeye kadar, kullanıcılarla röportaj yapmak ve ürünlerini gözlemlemek için düzenli olarak farklı pazarlara gitti. Uygulama, araştırma ve yineleme yoluyla gıda dağıtımı deneyimini geliştirmeye ve dönüştürmeye devam etti.